دغدغه های سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،مذهبی من

هر انچه که در سیاست واقتصاد وفرهنگ ومذهب مرا حساس کند البته با اجازه اقای پینوکیو

دغدغه های سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،مذهبی من

هر انچه که در سیاست واقتصاد وفرهنگ ومذهب مرا حساس کند البته با اجازه اقای پینوکیو

دغدغه های سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،مذهبی  من

لبیک یا رسول الله صلی علیه واله وسلم
یا رسول الله ما با ابزار اخلاقی و فرهنگی که تو برای ما به یادگار گذاشتی به جنگ با اهریمن های جدید می رویم

طبقه بندی موضوعی

دستاورد شعار سال امام خامنه ای

يكشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۹ ب.ظ

حکیم فرزانه انقلاب اسلامی امسال هم همچون سنوات گذشته در اولین دقایق تحویل سال، میهمان خانواده‌های ایرانی بود تا با نفس رحمانی و توصیه‌ها و رهنمودهای الهی‌اش رونق بخش سفره هفت سین‌مان باشد. معظم‌له شعار سال جدید را برایمان اینگونه انتخاب کردند: «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» و آرزو نمودند که «این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه‌ی این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند»

دقت در کلام معظم له این حقیقت را آشکار می‌سازد که این شعار با هدفی مشخص که تحقق آرمان‌ها و آرزوهای ملت بزرگ ایران است طرحریزی و مطرح شده است. شاخص‌هایی که توسط ایشان در بخش دیگری با صراحت اعلام شده است. این موارد عبارتند از:

1- پیشرفت اقتصادی

2- اقتدار و عزّت منطقه‌ای و بین‌المللی

3- جهش‌های علمی به معنای واقعی

4- عدالت قضائی و اقتصادی

5- ایمان و معنویت

پنج گانه فوق مطالبات اصلی و اولویت‌داری هستند که ملت ایران در طول این سال‌ها از دولتمردان طلب داشته‌اند و  دولت به مثابه کارگزار ملت باید برای تحقق آنها تلاش کند. به واقع فلسفه شکل گیری دولت تحقق این آرمان‌هاست و شرط تداوم مشروعیت آن نیز تلاش در جهت تحقق آن است. لذا بحث از تلاش دولت برای انجام وظیفه و کارآمدسازی خود آغاز می‌شود و در مسیر تحقق شعار سال نقطه کانونی دولت است.

در این بین ملاحظه ظریفی نهفته است که دولت نباید با کم توجهی به مسایل و مطالبات کلیدی کشور، اسیر مسایل و موضوعاتی گردد که از فهرست پنج گانه ملت بدور است. آفتی که متاسفانه در طول سال‌های اخیر گاه به گاه شاهد آن بوده‌ایم و برخی جریان‌ها تلاش داشته‌اند تا با تقلیل دولت به مثابه کارگزار گروهی خاص (چه سیاسی و چه اقتصادی) مطالبات خود را از طریق آن پیگیری نمایند!

معظم له در پیام شان اشاره ای هم به شعار سال گذشته داشتند و تاکید داشتند که این توصیه‌ی مخصوص سال ۹۳ نیست، هم عزم ملّی و هم مدیریت جهادی برای امسال و برای همه‌ی سالهای پیش‌رو برای ملّت ما مورد نیاز است. به واقع نباید فراموش کرد که تحقق پنج‌گانه فوق تنها با مدیریت جهادی دولت ممکن خواهد بود. و ما برای آنکه مدیریت جهادی به باوری همگانی و گفتمانی فراگیر در دستگاه‌های اجرایی کشور تبدیل شود هنوز فاصله داریم. و متاسفانه همانطور که در کلام رهبری نیز آمده، در تمامی عرصه ها مدیریت جهادی محقق نشده است!

در روی دیگر تحقق آرمان‌های ملت، خود ملت قرار دارد که طبیعی است که بدون حمایت آنان از دولت موفق کارگزاران ممکن نخواهد بود. در این بین همدلی مردم با دولت یعنی اعتماد به ایشان و شناخت موانع و مشکلاتی که دولت در مسیر انجام امور به واسطه کمبودها، سنگ اندازی‌ها و ناکارآمدی‌ها مواجه است. لذا سطح انتظارات ملت باید با امکانات و توان دولت همسان باشد، که اگر چنین نشد، همدلی به واگرایی تبدیل خواهد شد!

همچنین تحقق بسیاری از امور و برنامه‌ها و پروژه‌های دولت بدون حضور ملت  ممکن نخواهد بود. لذا این همدلی بدان معناست که آنجا که دولت نیازمند مردم است، ملت نیز همچون گذشته پای کار بوده و شاهد مدیریت واقعی کشور بدست مردم باشیم. بدون شک حوزه‌هایی چون اقتصاد و فرهنگ بیشترین عرصه‌های تبلور مشارکت مردمی است که اگر توان تمام ملت به صحنه آید، بسیاری از موانع مرتفع خواهد شد.

همدلی و همزمانی دولت و ملت رمز موفقیت ملت ایران اسلامی در طول قریب به چهار دهه گذشته بوده و امسال نیز با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عمق آن افزوده خواهد شد.
  • رهی طبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی